Arjantin'de "Messi ve Maradona'dan daha önemli şeyler var!!! Bu sözlerin sahibiyle tanışma fırsatı bulduk.18 Şubat Cumartesi günü Tuzla Belediyesi Mehmet Akif Ersoy Gençlik Gemisindeyiz. Arjantin’de Müslüman Olmak” konulu sunumuyla Müslümanlığı seçen Arjantinli konuşmacılar Dr. Rehue CALQUIN – Dr. Sofia CALQUIN i dinliyoruz. İlk sözleri Müslüman olduktan sonra Müslüman memleketleri ve Müslüman olan kardeşlerini ziyaret etmek istemişler. Tıpkı Yusuf İslam gibi. Yusuf islam gibi bir cümle kurmasın diye içimden geçirdim. İslamı Sinanpaşa medresesinde daha yakınen tanıma fırsatı bulmuşlar. 7 sene önce Müslüman olma Şerefine nail olmuşlar. Alternatif tıp ile meşgul olurken aynı zamanda Doktor olmuş, Filozofluk yönü olan iyi bir araştırmacı aynı zamanda. Bu kimliği sayesinde de hidayet nasip olmuş. İlk olarak aslında Hristiyanlığı seçmişler eşiyle birlikte. Sonra akıllarında cevaplayamadıkları soruların yanıtlarını Kur'an-ı Kerim'de bulunca Müslüman olmaya karar vermişler. Kızılderili Mapuche Kabilesi'ne mensup olan Calquin çifti Arjantin denince akla hemen Messi ve Maradona geliyor olsa da Arjantinde daha önemli şeylerin var olduğunu ifade ettiler. Ana dilleri İspanyolca olduğu için tercümanlar sayesinde önce İngilizceye çeviri ardından Türkçeye çeviri yapılmak zorunda kalındı. Bu zorluğu yaşarken müslümanların ortak dilinin Arapça olduğunu Ve tüm müslümanların Arapçayı öğrenmeleriyle birlikte rahatlıkla anlaşabilmelerinin mümkün olacağını bir kez daha hissetmiş olduk. Arjantin'de 43.417.000 milyon nüfusun % 76 sı Katolig % 9 u Protestan %4 ü Yahudi ve % 0,8 i Müslümanmış. Yaklaşık 347.000 kişi. Mapuche halkının kendilerine has yöresel kıyafetleri ve yemekleri olduğunu, bunun yanında doğa ile iç içe bir yaşamları olduğunu ifade ettiler. Yöresel bitkilerden ilaçlar yapıyorlarmış, bu çalışmayı da devlet ile birlikte hareket ederek şifa için İki yönlü tedavi yöntemini önemsiyorlarmış. Baskın olan geleneksel kültürleri olmasına rağmen Müslümanlığı seçebilmişler. İnsan için bazı şeylerden vaz geçmek mümkün olmuyor. Bir kimsenin tuttuğu futbol takımını bile değiştiremediği gerçeğini göz önüne aldığınızda din değiştirebilmenin zorluğunu bir hidayet vesilesi olduğuna açıkça şahit oluyorsunuz. Az kişinin tercih ettiği bir şeyi tercih etmek çok zor diyorlar. Helal ve harama dikkat ettikleri içinde ilk başlarda helal gıdaya ulaşmakta güçlük çekiyorlarmış. Allah adına kesilen etler vs. Bulamadıkları için kendi imkanlarıyla helal olan gıdaları tercih ediyorlarmış. En çokta İspanyolca İslami eserlere ulaşmakta zorluk çekiliyorlarmış. Türkiye'yle irtibatı kopartmak istemiyoruz diyorlar. Arjantinde İslamı tebliğ edebilecek bir kültür merkezi ve Cami istiyorlar. Bu konuda İspanyolca bilen yetişmiş hocalara ihtiyaç duyuyorlar. Diyanet İşleri Başkanlığımızdan bu konuda destek bekliyorlar. Çoğu zaman etrafındaki insanlar soru yağmuruna tutuyorlarmış neden Müslüman oldunuz diye. Bizce makul bir cevabı elbette var diyorlar. İslam ile tanıştığımızda tüm sorularımızın cevabını bulmuş olduk diyorlar. Hem kendi toplumumuzun inanışlarının islam kesiştiği çok noktalar vardı Ve bizim için islamı seçmek hiç zor olmadı diyorlar. Özellikle sosyal medyada islam konusunda çokça antipropaganda yapıyorlar. Özellikle şu üç konuda İslamın kuşatıcılığını söylüyorlar. Özgürlük İnsanlara faydalı olma Sevgi İnsanları bu üç konuda buluşturmanın sorumluluğunu hissetmişler. İslamiyet sevginin kaynağıdır deyince hemen şu sözü hatırladım. "Yaratılanı yaratandan dolayı seviyoruz"Hem Hz Peygamber Sav "İman etmedikçe cennete giremezsiniz, birbirinizi sevmedikçe iman etmiş olamazsınız. Hayata geçirdiğinizde bir birinizi seveceğiniz bir şey söyliyeyim mi?. aranızda selamı yaygınlaştırın." Buyurdu. İşte Bu hakikatı yakalayabilmişler. İslamı kendimiz için yaşayacağımızdan öte başkaları için de yaşamak zorunda olduğumuz bir din olarak gördük diyorlar. Sizi yaratanın rızasına uygun davrandığınızda bu sorumluluğu görüyorsunuz. Aynı zamanda Bize indirileni pratiğe dönüştürmüyorsak bizde sorun var. İşte biz de tam olarak bunu farkettik ve bizim için önemli olanda bu. Siz bunun farkına belki varamıyorsunuz Kuran'ın kıymetine ulaşmak ne kadar değerli olduğunu bilmeniz için onu araştırın diyorlar. Önemli bir nasihatı da şu oldu yeni Müslüman olmuş kardeşlerimizin "Doğduğunuzda tanıştığınız bu dine layık olduğu hassasiyeti verin. Bu hassasiyetle etrafınıza yardımcı olun. Yaptığınız ibadetleri bir zorunluluk olarak düşünmeyin. İhtiyacınız olarak görüp hayatınızı yaşanabilir kılmanız gerektiği için yaptığınızı düşünün" Niye ibadet ettiğimizi soruyorlar, onlar anlamakta zorluk çekiyorlar. Basit bir cevabı var aslında. Özel zamanımı onun rızasını kazanmak için ayırıyorum dememiz yeterli oluyor. Yeni müslüman olan bir kimsenin düşüncelerini sizinle paylaşmaya çalıştım. Dünyayı yeniden keşfetme gerek Yok. Rabbimiz bizi Yoktan var etti, kulum dedi. Biz hala neden "buyur" Rabbim demiyelim. Manevi boşlukta olmak gibi zorluklarla karşı karşıya olanların Yeni arayışlara ihtiyacı Yok. Allah'a kulluk vazifesi herşeyin ilacıdır. Selam Ve dua ile ....
Hasan DemirciVaiz hasandemirci1@hotmail.com
Hasan DemirciVaiz hasandemirci1@hotmail.com












